За първи път, признавам си, използвам такова бомбастично заглавие като пиша нещо и не, че толкова съм покъртен, а защото струва ми се в нашето безпаметно време трябва да остават поне някъде някои думи, може някой някога да ги прочете и да се замисли.
Гледам вчера новините по Нова и що да видя - чуден репортаж. Една млада и симпатична дама - чиновничка, придружена с длъжностно лице рецитира някакъв тест от някаква наредба на една възрастна женица. Акция по разгонване на улични търговци. Уличните търговци - баби седнали някъде по тротоарите да продават там каквото изкарали в градината - лапад, билки, цветя... Всички сме ги виждали. Санкцията - отнемане на търгуваната стока и .... акт с глоба от 500 лв. Бабата не се била регистрирала като земеделски производител - ерго не може да продава такава продукция и да вади пари от нея - установи и заключи проверката. Възрастната българка изкарала от тази незаконна и ощетяваща фиска на държавата търговия в този ден колосалната сума от.... 25 стотинки.
От Нова не ни спестиха лицето на бабата, когато събирайки си кашоните я информираха за 500 лв., които ще трябва да плати за прегрешението. Още го помня, вероятно ще го помня дълго време. Не ме разбирайте погрешно, не съм някакъв моралист или чак толкова емоционално раним, но това лице.... Замислих се - къде са границите - границите на закона, на човечността, на наказаността, на смисъла от това да сме общество и хора.
Замислих се, дали тази жена е излязла да седи по тротоарите от кеф и с ясното съзнание, че мами държавата, изкарвайки милиони от незаконната си търговия. Дали с тези пари ще си купи поредното бентли, ще си направи поредната пластична операция, ще иде на скъп курорт или ще си направи роклята за виенския бал, на който естествено австрийския посланик я е поканил. Запитах се тази чиновничка, дето толкова бодро редеше законовите текстове и гордо пристъпяше изпълнила служебния си и човешки дълг няма ли родители, баби и дядовци, как би се почувствала ако те на мястото на санкционирата. Дали подписвайки фиша с глобата дори и е хрумвало мисълта, че след съответния брой години или по-рано няма да се озове на от другата страна или е сключила сделка с някой някъде, че нейният живот ще е винаги уреден, безоблачен и безметежен (желая и го всъшност). Чувства ли се горда от това да смачка последната капчица достойнство на една унизена от живота и беззащитна жена като освен от няколкото левчета дневно я лиши от смисъла да знае, че може да ползва плодовете на своя труд. Че всичкото това за капак направено пред камера, за да покажем как добре и чинно си вършим работата.
Когато някакви хора тръгнат по някакви кариери не зная да не им правят мозъчна операция, с която да отстранят чувството за мярка, уважение, разбиране, достойнство и човечност. Та нали точно тия хора дето заемат постовете са призвани да служат на обществото. Затова са в държавната администрация и държавните служби....
Не зная. Сетих се за баба ми. Лека и пръст. Велика жена - жена, за която винаги ще казвам, че имаше такава воля и сила в себе си, че ако беше решила щеше да живее вечно. Та баба ми, въпреки грижите, които полагахме над нея ходеше почти всяка седмица в планината и събираше сухи клони и шишарки, за да си пали печката (така и не се съгласи да дойде да живее в апартамент и да "тежи на децата си"). Нищо, че и изкарвахме дърва и каквото там е нужно, тя си ходеше в гората и също извършваше незаконна дейност. Горският, млад мъж трябваше да я санкционира... пък вместо това, като я срещнеше с наръча, който е събрала и помагаше да го занесе. Казваше, че даже помагала за поддръжката на гората. Давам този пример, за да покажа, че има и друго лице, че има някаква мярка и човечност, която овластените трябва да проявяват. Казвам го и заради баба ми (нали тези, които са си отишли живеят чрез нас), казвам го и заради тази нечия баба. Та баба ми, първото което правеше като вземеше пенсийката си беше да си плати сметките. Като започна да недовижда и и беше трудно да ходи из градските институции, които на всичкото отгоре взеха да си сменят местата, ставайки все по недостъпни за възрастни хора. Та като дойдеше пролет и вече не можеше сама луда ни пощуравеше да я заведем да си плати... данъка. Не можела да стои длъжна, не можела да дължи на държавата, на 90 години беше вече, когато майка ми я заведе за последен път. Не допусна да не си го плати сама и някой да даде пари, за да го направи. Почти съм убеден, че тази жена, гледайки лицето й, даже мога да кажа, че съм сигурен, че тя ще си плати 500 лв. Ще ги изгладува, ще се лиши от каквото още може да се лиши и ще си ги плати, защото май само в старите хора остана някакво уважение към държавата ни. Като че ли сред тях са последните наивници, които не са прозряли същността на това, което се случва в ежедневието ни, те вярват че независимо от всичко, което четат и виждат в новините, което научават от децата си за начина, по който се управлява тази държава, че това е тяхната си държава и те в дълг към нея не могат да останат...
А държавата... освен всичко което им взе... на тази женица и взе и 25 -те стотинки приход и достойнството за това, че продала нещо създадено от ръцете.... даде и още 500 лв. дълг и 30 сек. публично унижение!
А в същото време ... Боримиров се сби с някакви хора на футболен мач за деца, даде чуден пример как един "спортен идол" възпитава младите спортисти на ценностите на спорта, като налита на бой и удря в гръб някакви хора.... Дали и как ще бъде наказан? Не искам да си спомням за убиеца Максим Ставийски - лице на кампанията за борба срещу алкохола и колко и как беше наказан. Да се сещам за случката от петък пред джамията, не видях в репортажите по нито една телевизия - а дали и ще видим, как група държавни чиновници и.... бизнесмени..... поеха на чужда сметка със самолетче към Лондон да гледат финала на Шампионската лига довечера. И как героят в борбата за събиране на приходи в държавата ще има очи да проверява дейността на фирмата, която е платила масрафа му или на тези бизнесмени, с които ще си хротува два три дни из чужбинско. Сетих се и за онази женица дето я осъдиха, че откраднала кебабче и за всички знайни и незнайни неосъдени, необвинени, непосочени крадци и измамници, които грабят от позицията си на овластени - на едро и на дребно...
И какво от това. Сетих се и за един пост, който четох някъде. Една българка след петъшните изстъпления пред Баня Баши отишла с детето си и дала цвете на ходжата или както се казва там, човека който се грижи за джамията. Извинила му се от името на болен, от името на всички българи за срама и го показала и обяснила на детето си.... Няма да помогне много. Няма да помогне и този мой пост с нищо нито факта, че ще се извиня на тази възрастна жена от името на българската държава, за унижението което я сполетя ще и се извиня от името на българите, дето все се хвалим колко древни, умни, толерантни и уважителни сме... Яд ме е, че не мога да и платя глобата, яд ме е, че не мога да и помогна повече и че сме толкова бездушни, безсилни и безпомощни... Яд ме и моля за прошка за това, което сме тази жена и всички безсилни и безащитни българи, които всеки ден борят живота с каквото и колкото могат и си броят стотинките, за да си платят навреме и в срок задълженията и данъците към държавата... За да може други българи да харчат на воля със сълзи изкараните им стотинки и да гледат финалите на Шампионската лига с чувство за добре изпълнен граждански дълг и да се бият в гърдите как са попълнили фиска с 500 лв. и 25 стотинки взети от една жена дръзнала да наруши закона продавайки лабад и билки на улицата... Простете ни!
И Ламбовски се оказа гл/к/ух като Орех
Поредния червен кръволок
Безмилостната оценка на Макеавели за бъл...
По задължение или по желание
Но... ето че дойде НО-то. Ние истината не знаем - години наред наблюдавах на Графа един просяк, който се местеше от кьош на кьош. Заради него сигурно вече няма да дам милостиня. Защото неговото си беше занаят.
Да се помолим нашите близки да не изпадат до такава крайност. Че и ние.
Поздрави
Валя
Всичко е казано.
А това, че никой няма вина, е най-доброто оправдание за бездействието на всички, които мълчим и търпим. Може би защото трябва всички да преминем през адa на бедността до крайност, за да разберем някои неща....
Простете ни, наши майки, бащи, баби, дядовци! Живи или не!
Простете ни и вие, деца, на които ще оставим всичко това!
Всичко е казано.
А това, че никой няма вина, е най-доброто оправдание за бездействието на всички, които мълчим и търпим. Може би защото трябва всички да преминем през адът на бедността до крайност, за да разберем някои неща....
Простете ни, наши майки, бащи, баби, дядовци! Живи или не!
Простете ни и вие, деца, на които ще оставим всичко това!
Големината на драмата идва от това, че всеки българин, който работи почтено, изкарва си прехраната с труд, плаща си данъците, грижи се за родителите си, за семейството си, не ходи да се бие с "ислямски екстремисти", "сектанти", "футболни агитки" има активно гражданско поведение, че даже и гласува на изборите. Точно този българин, като прочете написаното ще се почувства кофти, като го види ще се почувства кофти, като срещне такива хора ще се замисли как да помогне, а като излезе на улицата или в чужбина ще трябва да се чувства виновен, унизен и смазан от образа на българите, който създават онези другите, които се хрантутят от неговия труд и вършат тези безобразия. Да не говорим, че същият този българин ако прегреши с нещо - даже и дребно ще бъде съответно и строго наказан от закона с максималната тежест за разлика едни други, които също и по паспорт и родом са българи!
За съжаеление, точно тези с "бизнес" стават причина да страдат другите, опитали се да изкарат някоя и друга грешна стотинка.
Ще питате защо ви пиша това тук, посочвате индивидуален случай и отношение, но същността на проблема и неговия глобален и исторически смисъл, а и отговора на въпроса защо нашите политици и чиновници днес правят това, което правят и не могат да формулират ценност, кауза, човечно поведение и т.н. е не само щот са бедни и гладни да се обогатят докато са във властта, но и това!
Поздрави!
28.05.2011 13:20
За съжаеление, точно тези с "бизнес" стават причина да страдат другите, опитали се да изкарат някоя и друга грешна стотинка.
Няма да влизам в полемика с Вас. Само ще вметна - всяко политизиране, на който и да е възникнал проблем, изкривява плоскостта на размисъл върху проблема. Всичко и винаги е било ( по мое скромно мнение, Г-жо) въпрос на морал. И, моля Ви, нека не говорим с икономическите ''термими'' - "Ми няма пари!"
Това отвращава!
_____
Извинете емоцията ми, Аман. Млъквам.
Ха, сетих се за онзи от Сандански наивник - дето честно и почтено си каза, че в двора е намерил останки от римска вила.... Накараха го да си плати за това и за консервацията на вилата и никаква компенсация за това, че ще си загуби двора. Ами я да кажат всички от Сандански дет като видят подобно нещо (и не само там де) веднага го бетонират, че да не им се случи същото. Такъв бил закона - затова и там ни е миналото бетонирано, зазидано, забутано в мазета на хотели и подлези....
Не зная може би има резон в това наше "денационализиране", като не гледаш на околните като съпричастни и съценостни спрямо теб... какво ти остава да правиш като се видиш облечен в държавна власт - да се обогатяваш, да редиш родата, да избиваш комплекси от детството и да се отдадеш в пълна степен на манията за величие и непогрешимост, а най-вече безнаказаност...
За съжаеление, точно тези с "бизнес" стават причина да страдат другите, опитали се да изкарат някоя и друга грешна стотинка.
Няма да влизам в полемика с Вас. Само ще вметна - всяко политизиране, на който и да е възникнал проблем, изкривява плоскостта на размисъл върху проблема. Всичко и винаги е било ( по мое скромно мнение, Г-жо) въпрос на морал. И, моля Ви, нека не говорим с икономическите ''термими'' - "Ми няма пари!"
Това отвращава!
_____
Извинете емоцията ми, Аман. Млъквам.
Напротив - говорете:) Днес явно сме подвластни на емоцията... Не, наистина от политизиране няма нужда и смисъл, "няма пари" не е оправдание - пари има! Не се управляват както трябва. Политикът в България и чиновникът (в масовото им случай и в битността им на такива) нямат лице - нищо че я показаха тази дама чиновничката по телевизора и че ги гледаме всички управляващи ни всеки ден и от всякъде. Те нямат лица и да някои от тях се опитват да правят нещо, но са трудно отличими и да повечето от тях като ги срещнеш извън тази им битност са всъшност обикновени хора и даже доста симпатични.... Ама....
Поздрави!
28.05.2011 13:35
28.05.2011 13:37
Това не го разбрах, извинявайте!
Още веднъж за емоциите - понякога може би е добре да им се оставяме да ни поведат и да кажем на воля това, което мислим и ни тежи. Не просто, за да се разтоварим, а защото говоренето, писането, некриенето създава в крайна сметка тази духовна среда, която ако постигне повече единение и едноусещане за ценности и за това кое и как трябва да бъде може да има силата и енергията да го промени. Не зная какво мислите вие?
28.05.2011 13:39
Ех... видях ги правописните грешки, благодаря, че ми ги посочихте и вие:))) Нарочно не ги коригирах. Просто го написах тук и го постнах направо, така както излезе от главата ми, посредством клавиатурата. Със сигурност ако седна да го редактирам ще стане по-литературно, по убрано и по-граматически вярно. Има и други правописни грешки, не само посочените от вас.. Няма да ги поправям, но благодаря!
За кого - я се пробвай да я платиш, ако месечния ти доход е примерно 130 лв., каквито са масовите български пенсии или 150 там?
28.05.2011 13:43
28.05.2011 13:44
Емоциите не са добър съветник, даже бих казала, че са вредни. Въпреки, че понякога ми е идвало не само да се карам, но и да фрасна някой или да си счупя телевизора, докато слушам новини, но с това нищо няма да променя.
В такива случаи, просто търсиш фактите, законите, наредбите и като ги намериш, търсиш точки в товя полза. Отиваш и им скриваш шапките. Това се случи с мен и за това го споделям - работи, да знаете!
Съгласен по принцип и несъгласен в частност. Посочих доста примери за това как по-добре биха могли да си свършат работа чиновниците. Ето ще ти кажа и конкретно - що не отидат точно сега на кръстовището на Раковски и Графа да подкарат сиганките, които продават техната "шир потреба" и "маркови" стоки под зоркия надзор на тарторите в стари ладюхи. Ама не го правят от вчера - там са от години, ама цъ! Това, което казвам е, че чиновниците първо трябва да се борят с голямото, второ трябва да пазят достойнството на българските граждани, трето да не превръщат работата си "пиарщина" и четвърто и най-важно да прилагат закона и правилата му равно към всички и спрямо провинението.
ПС - цигани не го използвам - да не реши някой като обидна дума. Цигани е името, с което се самоназовават тези хора, а не чиновнически хрумналото на някого и налагащо се "роми". Че тези там и на други места са цигани е съвпадение, а не диагноза!
Емоциите не са добър съветник, даже бих казала, че са вредни. Въпреки, че понякога ми е идвало не само да се карам, но и да фрасна някой или да си счупя телевизора, докато слушам новини, но с това нищо няма да променя.
В такива случаи, просто търсиш фактите, законите, наредбите и като ги намериш, търсиш точки в товя полза. Отиваш и им скриваш шапките. Това се случи с мен и за това го споделям - работи, да знаете!
Да, ама това може да го направиш ти, може да го направя аз, може да го направи грамотен човек в разцвета на силите, който е решил, че има нужното време, средства и енергия да го направи. А тази баба? и не само тази?
28.05.2011 13:57
Не го разбрах, но учтиво помолен - написах:)
28.05.2011 14:15
Съжалявам.
Грешка.
Сам съм си виновен.
Извинявам се.
Никого не искам да обидя.
Ваша воля си е къде ще влизате и защо:) Тук заключени врати няма:)))) Е, като влязохте и коментирахте, па макар и по погрешка, да бяхте и оставили мнение по темата щеше да е хубаво, ама. Така сте решил, така сте направил.
Няма защо да съжалявате и мен поне не обиждате:)
Хубав ден!
Не разбрах само за 500 лева за кого са смешна сума и като как?
Случаят е единичен, но обществото, обществените отношения, отношенията на държавата като институционална организация и гражданите й са низ от единични случаи. От тях идват съвкупностите и следствията. Но бездушната статистика не носи нищо, защото тя е статистика... Имало 12% безработица, 5% били съкратени, инфлацията била 5% и т.н. и т.н. зад тези статистически величини стоят 300 000 души, съкратения човек е 100% съкратен и т.н. и т.н. Искам да кажа, че от това как държавата в лицето на своите чиновници се отнася към единичния случай, такава е и средата, в която се развива обществото и обществените отношения.
28.05.2011 15:48
разчувства ме така, както рядко се разчувствам. / Името ми нека не те бърка не искам да политизирам нищо и аз съм на мнение че пилитиката тука е излишна/ За да бъда юридически точен ще ви цитирам един текст от Наказателния кодекс
Чл. 9. (1) Престъпление е това общественоопасно деяние (действие или бездействие), което е извършено виновно и е обявено от закона за наказуемо.
(2) Не е престъпно деянието, което макар формално и да осъществява признаците на предвидено в закона престъпление, поради своята малозначителност не е общественоопасно или неговата обществена опасност е явно незначителна
Въпреки че в случая става въпрос за административно нарушение , а не престъпление въпроса за млозначителността на деянието е един и същ и оставя въпросното нарушение без последици. Та искам да кажа, че закони имаме, просто не се спазват. Ако въпросната читателка на наредби имаше малко правна култура, то тя щеше да се засрами от постъпката си, която явно е продиктувана от популистко начало.
28.05.2011 15:51
разчувства ме така, както рядко се разчувствам. / Името ми нека не те бърка не искам да политизирам нищо и аз съм на мнение че пилитиката тука е излишна/ За да бъда юридически точен ще ви цитирам един текст от Наказателния кодекс
Чл. 9. (1) Престъпление е това общественоопасно деяние (действие или бездействие), което е извършено виновно и е обявено от закона за наказуемо.
(2) Не е престъпно деянието, което макар формално и да осъществява признаците на предвидено в закона престъпление, поради своята малозначителност не е общественоопасно или неговата обществена опасност е явно незначителна
Въпреки че в случая става въпрос за административно нарушение , а не престъпление въпроса за млозначителността на деянието е един и същ и оставя въпросното нарушение без последици. Та искам да кажа, че закони имаме, просто не се спазват. Ако въпросната читателка на наредби имаше малко правна култура, то тя щеше да се засрами от постъпката си, която явно е продиктувана от популистко начало.
Благодаря за юридическото уточнение. За законите съм напълно съгласен. Правната ни система е доста добре обезпечена законодателно, въпреки своите недостатъци в нея. Няма как да няма недостатъци. Въпросът е в прилагането и най-вече в основополагащия принцип за равнопоставеност към всички.
Видно е, че акцията беше популистка - щом си води камера да я снимат, явно точно затова са я пратили жената да демонстрира как "Закона се прилага в цялата му твърдост и решимост" и как там разните вредители са разгромени... доста комунистическо като стилистика и поведение всъшност (не е заяждане с ника, сетих се просто, всъшност тоталитарно ако трябва да съм по точен!).
Тъпото е, че тези чиновници са толкова ..., че вместо да си намерят по-подходящ и носещ наистина положителен имидж обект за демонстриране на силата на закона и неговото прилагане - налетяха на някаква безащитна женица дето не разбра нито от къде и е дошло нито на кой свят е:(
И аз не зная кое начало точно засягам всъшност (цитирам коментарите, защото забелязах, че като са анонимни понякога изчезват, не зная защо, аз нищо не трия). Обикновено не пиша с такъв тип емоция. Даже не мислех да пиша, ама днес както си работя и все се сещам за тази жена и това, което видях и накрая не се стърпях.. написах го.
Проблемът е на обществото, на индивита, на държавата и отношенията по между им. На ценности преди всичко е проблема, едно общество не може да се възпитава без изградена ценностна система. Ценностите са тези, които пазят обществото и междуличностните отношения, а духа е този, който въплащава поведението на държавата спрямо гражданина. Като са такива каквито са - това се получава. Някой каза нагоре, че сме денационализирани и сме жители на една територия с едно име, а не нация с изграден фундамент и общи ценности, които държавата само регулира и пази от нарушения. Не зная. Не обичам да критикувам по този начин и да нямам отговор на въпроса - какво да направим....
28.05.2011 16:45
Не казвам, че няма лоши капиталисти, че няма проблеми за оправяне и т.н. Но като икономическа система, подкрепено с ценностите на съвременната демокрация и институционализъм по-добро нещо обществото не е измислило още. Така че отказвам да генерализирам подобен извод, защото той първо е глобален и поставя въпроса и проблема извън нас и второ няма нищо общо с българската действителност, защото методите и поведението на тази чиновничка и не само - особено на последък навяват спомени и аналогии с един друг тип обществено икономически системи, в които капитализмът беше отричан, а капиталистите най-малкото бяха гонени...
Унищожи всичк иформи на самоиздръжка, че били сива икономика, освен наркотиците, амфетамините, мутрите и законните мутри като него.
И некакви л*йна с извинение са влезли тука да му правят апологетски блогове срещу заплащане...
Бе не виждате ли че за 5 лева продавате бъдещето с ии това на децата си?
Ше земете 5 лева сега, а статуквото му после кой ше оправя?
Кой ше бори робията на банките после?
Внуците ви ли ?
Народ от нещастници, тая държава няма да я бъде, но ако трябва... Със сила да си върнем земята...
Тея изроди няма да си отидат доброволно и се подхилкват.
Сега ви готвят някой нов евтин трик за да ви излъжат за още 4 години, да кажем вдигане на пенсиите или някаква такава простотия, пак да се продадете за 5 лева.....
28.05.2011 18:07
Ами доста съм обръгнал и всички ние като хора и общество все повече закърняваме от гледна точка на сетивност към такъв тип прости нещица и човешко отношение. Понякога даже се стряскам, че като вляза в асансьор примерно и има други хора, непознати и кажа "Добър ден" или "Приятен ден" на слизане ме гледат странно... За НТВ, не просто че 5 човека са го гледали и одобрили, преди това 5 човека са им звъняли да пратят камерата за "акцията" да я заснемат, 5 човека са одобрили това ходене на камерата (условно 5), но мисълта ми ти е ясна, за да се случи този репортаж, така както се случват всички подобни репортажи.
Да, жената с цветето е повече от реална и знаеш ли какво би ме зарадвало най-много, ако примерно ето така говорейки се и намерим сили да излезем от блога и виртуалността отидем и други ей неделя е утре почивен ден и занесем цвете на същото място и обясним на децата ни, че хората не се делят на религии и че омразата не е ценност... Би било нещо... но не зная дали имаме сили?
Факт е и това, но е факт, че го има и обратното и то трябва да се толерира и насърчава като обществено поведение вкл. и от медиите и от политиците и от администрацията. Щот иначе какво ще вземат като пример децата ни - ритниците на Боримиров, лудите погледи на някакви насилници, кървавите сцени и разбирането, че всичко се решава със сила, власт и влияние и агресия и ако ги нямаш шансовете ти за житейска реализация са нищожни, а ценностите ти те правят аутсайдер....
Революционния подход или силовия подход за промяна на обществените отношения и властта съществува и като историческа практика и като съвременни примери, даже през 1997 г. и тук пробвахме нещо, ама не го докарахме докрай и леко ни хлъзнаха след това. Не зная, не вярвам, че насилието е форма на решение, защото то поражда насилие и винаги се връща към този, който го е упражнил. Така мисля. А и за каквато и да е промяна - еволюционна или революционна е необходима нужната критична и реактивна обществена маса, която да я поиска и да има волята да я реализира и да поеме отговорност за това. Не виждам нищо подобно на хоризонта, а екстремистките и радикални изми дето ни ги пробутват разни болни и тям подобни в никакъв случай не са дори и намек за възможна посока за решение - точно обратно. Фундаментална част от фундаменталния проблем са.
Лошото в цялото е, че ние се вайкаме и говорим, но ако приравним нацията и държавата към биологично същество - това са предсмъртни гърчове и агония и на двете, защото умирамекато нация, а като я няма нацията - отива си и държавата. За платените блогъри прав си!!!
Най-лесно е да си го изкараш на възрастен човек и на молещ се, говорещ с Бога. За истинските проблеми ти трябва смелост. И най-вече разум.
raze protjaga drebnite pari da sgrabchi
choveshka loshotia kalna
i kakvo tolko prechat horata zarabotvashti za po 10 ina chasa do 15 ina leva ...abe iska se za takava "rabota" kachestvo - loshotia, ne pri vseki go ima...
28.05.2011 19:35
АА тези от Нова не стават за нищо / личен опит /
Дадох им купчина документи за бардаци извършени на ниво министерство
Но как да си отвориш устата ,че на подобни места могат да изготвят ФАЛШИВИ документи
Е НИЩО не направиха
Така ,че за баби прошка няма ДЖУРНАЛЯТА трябва да папат .
АА тези от Нова не стават за нищо / личен опит /
Дадох им купчина документи за бардаци извършени на ниво министерство
Но как да си отвориш устата ,че на подобни места могат да изготвят ФАЛШИВИ документи
Е НИЩО не направиха
Така ,че за баби прошка няма ДЖУРНАЛЯТА трябва да папат .
Да, това е драмата и обобщението, че за баби прошка няма. За съжаление имаш право в думите си, че и журналистиката също носи отговрност за състоянието на нещата днес и че е все по-малко свободна и независима и обективна такава и все повече нечий слугинаж. С цялото ми уважение към свестните и съвестни журналисти - има ги, познавам такива - това не е за тях. За бабите няма прошка....
Да, всеки средно грамотен, интелегентен и икономически активен човек, а и не само знае къде и как около него се вършат далеч по-големи нарушения и откровени престъпления. За Илиенци всички знаем. Всички знаем и за разни бизнесмени дето са си прехвърлили фирмите и дълговете на разни неграмотни цигани, ама са в светските среди, ходят по виенски балове, делят една маса с държавни служители висши и политици, които трябва да ги контролират и да събират доказателства за тяхната престъпна дейност. Гледаме ги и от телевизорите как водещи им правят метани и играят "благотворително" в някакви игри тям подобни сеири, вълнуват се от проблемите на "социално неравностойните", гушкат деца от детски домове с едва прикрито отвращение и сбръчкани нослета и се наричат елит. Те са другия модел за подръжание и за успех, на който децата ни се учат и с който растат...
Прав си. Особено е злокачествен, когато капитализъм се прави от комунисти. Моят работодател е такъв.
За тези баби, на същото място дето ся са циганките нараковски имаше баби дето продаваха букетчета с градински цветя. С една девойка имахме едно любимо кафе на близо и като се срещахме там, минавайки покрай бабите винаги си купувах букетче от тях 2-3 лева, понякога ми правеше едната "отсъпка" като на редовен клиент, понякога и давах 5 лева, щот винаги като бях с такова букетче правех по добро впечатление, по добро от случаите, в които купувах цветя от близките цветарски магазини - макар и по-скъпи доста. Просто имат друг чар и друг нюанс, не зная. Та мисълта ми е, че съм си купувал, че винаги са ме пращали с усмивка или добра дума бабите и съм разменял дума с тях. Вчера на същото място гледах как една циганка пробутва някакъв "чаршаф" на един възрастен човек и се карат щот явно той гоотворил и намерил дефект. Нямах време да го следя това, видях само как тартора гледаше лошо, а циганката го дърпаше възрастние човек и му крещеше нещо.... Полицаи винаги има там... седят си и гледат!
Защо се чудя: лесно е да ловиш тези, които не могат да се защитават и да се правиш на велик като с това си пишеш и дейност, и измесваш вниманието от по-глобални неща... Нямам думи! Нямам думи!
Ще гласувате ли?
Също така е истина, че отсъствието на морал в телевизиите е фрапантно.
А най-тъжното е, че на никой не му пука. На следващия ъгъл ще пъхнат 200 лв. в джобана инспекторката и тя няма да види много по-сериозно нарушение. И телевизията няма да го заснеме, защото може да изгуби рекламодател.
Това е положението! Разпадащо се общество :(
П.П Страхотно написан пост!Просто оставам безмълвна!
29.05.2011 01:59
Проблемът е, че с възрастта на човек му става по-трудно да ходи на местата, предвидени за целта, но преценете редно ли е да се поставят вързопите със стока на най-оживените места, където човек очаква градът му да е чист, подреден и приятен за окото. Надявам се да не е трудно за разбиране.
29.05.2011 02:05
29.05.2011 07:26
Багодаря за коментара и за другите коментари. Чиновничката в случая вероятно е инструмент. На нея сигурно и е казано отивате там и там, казваш това и това, правиш третото и камерата те заснема. Някой началник е утвърдил "акцията" и е решил да викне телевизия да го заснеме и излъчи, за да покаже как работят. Дали е имала свобода да избере какво и кого да санкционират, за да стане репортажа - едва ли ще разберем. Но тя си изигра ролята перфектно. Беше компетентна, безстрастна и направо желязна - може да я наградят, кой ли ще обърне внимание на коментарите ни тук.....
Садизмът на телевизиите е друга тема. ЕДва се сдържах да не пиша точно затова, когато стана трагедията в Симеоновград. Писа се много, но точно това не го видях, а то е вече стил. Телевизиите при трагичен случай гледат да покажат "човешкото му лице". Т.е. да покажат майка в несвяст и не знаене какво да говори, плачещи мъже и т.н. на които в този тежък момент на мъка и безпаметност им тикат микрофона с великите въпроси "как се чувствате" и "какво ще предприемете...". А в същото време анализът защо се е случила трагедията и има ли отговорни извън пряко засегнатите остава
Човечността е дефицит, а уж ни го представят като човешко.... Демокрацията предполага разделение на властитите, за да могат да се контролират взаимно. Демокрацията иска политическото да е разделено от административното, за да може администрацията да служи на хората, а политическото да формира политиките. Демокрацията предполага, че медиите са "четвърта власт", която трябва освен да информира да служи за коректив на всичките други власти, за да пази обществото и демокрацията..... Демокрацията означава равенство пред закона също. Значи и много други неща, но...?
Разни хора твърдят, че прехода от тоталитарна към демократична държава е минал и вече живеем в демокрация. Е, питам се ако в обществото ниги няма тези горни характеристики, фундаментални за демокрацията - в какво точно живеем?
Този въпрос възниква при всяка подобна ситуация, в която за несъществени нарушения се прилага закона в пълната му строгост... Все се сещам в такава ситуация за поправката "Ванко 1", за Максим Ставийски и за всички "знакови" дела и "присъди", там някак си се получава по-различно и законът и неговото прилагане са съвсем различни като практика, ако въобще се стигне до присъди, разбира се!
П.П Страхотно написан пост!Просто оставам безмълвна!
Благодаря, ако можеше да избирам, никога не бих искал да го пиша и да се налага да виждаме нещо подобно и да пишем за него. Не, никога не отминава. Точно това е драмата. Пак ще коментирам казаното от 62 - в репортажите от тези трагедии почти винаги започват или завършат или има коментари от типа "Това някаква орисия ли е всички празници да ни бъдат зачерняни". Не, не орисия. Това е точно "да отмине". От всичките драми случили се през полседните години и разтърсили ни, единственото практическо последствие е кръговото при Бяла. Ама защо трябваше толкова народ да изгине там (не само от катастрофата с автобуса), там курбан даваха хора всяка година и ей на това е направено. А ако не дай боже - щот това на нас ни е превенцията - не дай боже - ако се случи нов Лим, деца бъдат пак прегазени в дискотека, на събор, на улицата и т.н. и т.н. пак ще викаме - орисани ли сме, вместо да се питаме кой защо и как не си е свършил работата, как да бъде санкциониран и какво да се направи, за да няма нови трагедии. Не просто трагедии, а за да живеем нормално. Та нали всички сте влизали в София. Най-големия булевард дето е начало на два международни пътя 20 години си стои с павенца.... Колко катастрофи, задръствания, строшени коли, срам и какво ли още не поради това, ама ей на караме си по неко, псуваме задръстванията и нервните шофьори дет правят глупости, ченгетата дето ни дрънчат парички и това е... Е отместих малко темата от човечността към "паветата", но това е за да покажа, че симптомите и проявленията на болестта - метастазите са навсякъде и те не са продукт на сегашно или предишно управление. Те са следствие от много години безлико такова, от консумация на власт и от липса дори на идея, че като си на власт всъшност си призван да служиш на хората!
Яд ме е, защото наистина всичко казано е вярно. И с моята майка положението е горе-долу сЪщото, само дето на нея не й се налага да продава по тротоарите, защото аз й помагам колкото и с каквото мога. Мисля си обаче, ако на мен ми се случи нещо:
1. Държавата няма да направи нищо, за да й помогне дори и с еднократна парична инжекция. Била тя и минимална
2. Ще я санкционират и нея, защото престЪпва закона.
Жалко е, че последните хора, които уважават, обичат и спазват законите в Държавата си, са вече на изчезване. Останалите или хулим България, или се спасяваме с бягство. Няма друг начин... трябва да се оцелява!
Според мен хубаво ще е всички тия чиновници да прочетат още 1000 пЪти "Андрешко" и "Приказка за стЪлбата". Като че ли и двете вече са много актуални!!!
Това ли е равностойния противник на закона?
И изобщо противник на закона? Обикновеният слаб българин.
Но всичко е написано толкова добре, че просто няма какво да се добави.
Ако е така, закона нещо куца или му липсва нещо. Значи трябва да търсим причината във вносителите и защитниците на закона, както и в онези законодатели, които се пощипват, вместо да внасят поправки към подобни закони, поставящи дребните и беззащитни нарушители в ролята на обществени врагове. Кой има интерес бабите да бъдат "врагове на народа"?
29.05.2011 10:39
29.05.2011 11:08
Курса от началото до края започна с лъжи!
Kaто например датата за изпита. Не може да увещаваш хората да се запишат на курса ти като им даваш невъзможни срокове за приключване и дефакто да ги размотаваш 2 МЕСЕЦА И ПОВЕЧЕ ОТ НАЧАЛНО ГОВОРЕНАТА ДАТА
Освен това, гжа. Амзина многократно показа, че си няма никаква представа какво значи тернима "ефективно комуникиране" понеже никой от курса никога не знаеше нито кога ще е следващия час, нито изпита нито нищо.
Материала постоянно се претупваше и накрая взехме сигурно половината материал ден преди изпита, чиято дата я сменяхме 100 пъти и все в последният момент!
Oсвен това, когато се записваш ти казват, че курса струва 100 лева, но никой не ти казва и никъде не пише, че за изпита на края на курса, чрез който си взимаш сертификат се заплащат допълнително 60лв.
За изпита се подготвя презентация, която уж трябва да е обсъдена и направена заедно с г-жа Амзина - пълна лъжа, дават ти някаква смешна презентация, или в най-добрия случай аматьорски преработена твоя презентация(която изобщо не е обсъждана нито когато е правена нито никога).
И тази презентация ти я дават два-три дни преди самият изпит.
ден преди изпита се взима голямо количество "материал", а на някои хора им смениха целия текст на презентациите 2 дни преди изпита!!!
Освен това г-жа Амзина е много мазна и ще се опитва да ви лъже по всевъзможни начини.
Не се опитвайте да търсите информация за нея някъде.
Всичко което ще намерите е само това, че е посещавала много курсове и е правила много презентации, нито ще разберете какви курсове, нито какви презентации.То и аз съм направил поне 50 презентации в час по информатика в училище.
С други думи, не ходете на курсове при нея.
Ще ви претупа, излъже и вземе парите!
Очаквам да споделите Вашето мнение и опит
Съжалявам за правописните грешки, про
Да голямото е в поведението на политиците, те създават средата и формират политиките, те са носителите и примера за ценностно поведение - независимо дали примера е да бъдеш наглец, крадец, лъжец и гьонсурат или обратното. За съжеление примери за обратното малко. И от там нататък всичко до което се докоснат - стремеже е да стане като тях, за да може да си плуват в своя вода и никой да не им дири сметката.
Някой ме пита дали гласувам - много рядко не гласувам, защото считам гласуването за отговорност. Е при избор межде Гоце и Болен - предпочитам да съм пас. От 1994 до сега я съм пропуснал 2-3 вота я не. Гласувал съм и на последните избори. Писах в поста за баба ми... тя ни учеше на разни неща, нищо че имаше завършен само втори клас, защото е трябвало да гледа по-малките си братя като останала сираче и въпреки това сама без никой да я кара и контролира продължила да учи и да ходи сама да си взима следващите класове с изпити. И не само тя. Ценностите са въпрос на възпитание и пример. Имал съм щастието и в детството си и в зрелия си личен и професионален живот да попадна на изключителни хора....
На пропагандата сега му викат пиар...., хубава професия е иначе това, всъшност и много благородна, но то всъшност трудно е да кажеш за някоя професия, че не е. Проблемът е в това какво искаш от пиара си, кой ти го прави и защо. В държавната администрация и при политиците под пиар се разбира да ме покажат по телевизора и да обясня кви са мръсници, гадове и лоши другите и колко съм готин аз. В добавка се прави от една страна от хора със заплатка 500-600 лв. и от велики консултанти, които взимат неясно колко, по неясни канали и постоянно се пънат да вземат онези комуникационни бюджети по европроектите. Т.е. едната група поради ниско заплащане е нормално млада, неопитна или откровено некъдърна, другата се интересува само от тва "клиента да е доволен" и да си взимат паричките. А клиентът е доволен като го дават по телевизора и громи другите... Е, често в ролята на громения е целокупния български народ или някоя безащитна баба както в случая, ама кво ти пука всъшност, нали парите си вървят, а мандатите свършат, така че трябва да се ползват максимално ефективно!
29.05.2011 17:36
Сещам се за думите на апостол Яков, който говори за Божия съд, че Божият съд, ще бъде безмилостен към този, който не е бил милостив; а този, който е показвал милост, ще може без страх да застане пред Съдията.
29.05.2011 20:46
педеройко педерисов мачка лошия материал....
дано да си купят свещи с тия пари, а на тая изкуфяла тъпа па(у)тка, написала акта заплатата и да не и стига за лекарства.
„Приказки ли?” Хайде! Ще ви разкажа една приказка, за да си отпочинете. Едно време крадците в първата държава на света, след като забогатели доста, решили да сложат порядък в своя живот. Устроили блокада и събрали всички бедни от държавата на площада и им казали: „Горе ръцете! Ние ви желаем доброто. Не ще ви вземем ни лопатите, ни кирките, ни топорите, ни дисагите, ни кошниците с хляба и сиренето, ни скъсаните ви въшливи ризи, ни колибите ви. Свободни сте! /Горе ръцете!/ Свободни сте да живеете както си искате, да печелите, да правите възли, да пиянствате, да играете, да се размножавате и да умирате! Ние ще ви учим на ... истините! Ще ви дадем богата фантазия и чувствително сърце; ще ви дадем и безсмъртна душа. На когото от вас му харесва може да съчинява стихове, да измайсторява теории и да се прославя. Господстващи ще бъдете вие! Ние само ще ви управляваме. Ще се грижим за сигурността на живота, честта и имуществото ви – с една дума, за свободата ви. Вие ще работите както си искате, каквото си искате, когато си искате. Ние ще ви даваме работа – стига да има! – А вие ще ни давате вашия труд. И за да не мислите, че ви онеправдаваме, ще плащаме и ние същия данък на държавата, тоест на самите нас.”
„ И вие, и ние ще имаме над себе си едни и същи богове, които ще ви нареждат да работите и да не ядете, а ние да седим и да ядем. И вие, и ние ще имаме едни и същи закони, които ние ще създаваме, а вие в качеството на депутати ще утвърждавате и в качеството на съдии ще прилагате върху самите вас. А за да не ви нападат от другите страни и морета пирати и крадци, да ограбват нищожното ви имущество и да отведат в робство вашите жени и деца, ще ви въоръжим, ще ви обучаваме във военно изкуство, за да можете да защитавате боговете си, себе си и нас, тоест – отечеството. Вас ще ви избиват, а ние ще живеем. И понеже не сте в състояние сами да разберете интересите си и да защитите себе си, ние ще ви принуждаваме насила да правите това. /Горе ръцете!/ Само едно нещо ви забраняваме: да не се ограбвате един друг, защото така можете да ограбите и нас.”
И така, значи, народът работел свободно и мислел свободно. И весело пеел в кръчмите като дрозд на клон /в клетка/. А спасителите му се излежавали по гръб на топло в дворците зиме и под цъфнали дървета лете и куп красиви жени им пощели вратовете и им дъхали зад ушите /много помага/. И благополучието им било могъществото на държавата, а безсрамието им очищение. И ако понякога народът, изгубил търпение, изгонвал едни, веднага поставял на тяхно място други, за да го ограбват: без „спасители” народът не можел вече нито да живее, нито да мисли.
Костас Варналис - Апология на Сократ
Не е новото лице на управляващите, за съжаление. Това е лицето на всички управляващи до момента - надявам се не сте забравили за "сбъркания ни чип", за премиера, който се обиди на народа си и не му говори повече от година, за всякакви нарицателни, определения и сравнения, които сме чували от български политици за българите. Даже сутринта, пътувайки към работа, чух някакъв политик да казва "На българите такъв им е манталитета затова....", а ти от кои си и твоят манталитет какъв е??? Основната манталитетна разлика между бълграските политици и българите е, че в общия случай политици стават тези дето нищо друго не могат да направят в живота си или са изпратени да станат, от някой, който не желае да става политик. И така, като този тип типове станат политици първата им работа е да се разграничат от българите, които са ги избрали и да наложат и повтарят хилядократно, че видители щот на българите такъв им е манталитета - е кво толкова, ние се мъчим, мъчим да го променим, да ги цивилизоваме, да ги направим европейци, ама те цъ, стоят си балканци.
И понеже политиците и престъпниците (в това число от малцинствата) са най-активнитие и най-активно формиращи представата за българите пред външния свят, това ни се връща като клише и представа за нас - крадливи, мързеливи, бандити и т.н. и т.н. И от там парадокса - пак българи с къртовски труд издържат тия политици, а като почнат работа по света все ги хвалят???
31.05.2011 20:15
Тъжно, но факт.
Тъжно, но факт.
Отчуждеността, неангажираността, разбирането, че това не ме засяга, че това не може да ми се случи и това не е мой проблем е най-голямата хранителна среда за това, което днешните политици и управляващи правят.
За да имат властта и да я консумират по начина, по който я консумират те имат нужда от дезинтегрирано, егоистично и незаинтересовано общество. Затова и правят всичко възможно, за да постигнат това и да отблъснат нормалните хора, да ги омерзят и да ги дезинтересират от процесите, които стават във властта и желание да участват в нея.
Тъжно, но факт!